Sider

21. mars 2012

The Gas Machine

– Med ”The Gas Machine” lykkes Statoil sammen med byråene McCann, Scandinavian Design Group og MediaFront i å formidle tungt fagstoff på en troverdig og engasjerende måte. Dette er interaktiv design på øverste hylle, sier Marte Grevsgard, prosjektleder i Norsk Designråd .

Statoil startet en europeisk markedskampanje i jan uar i fjor, med nettstedet ”The Gas Machine” som et samlingspunkt på nett. Historien som fortelles tar utgangspunkt i Statoils evighetsmaskin i Nordsjøen, plattformen Troll A, som har produsert gass siden 1996 og forventes å kunne holde det gående i 50-60 år til.

Nettstedet ”The Gas Machine” inneholder et stort antall videoer, bilder og illustrasjoner som forklarer alle aspekter ved gass – fra leting og utvinning, til bruksområder og klimaspørsmål. Programmererne har hentet inspirasjon fra spillverden og sydd sammen en helhetlig 3D-løsning der brukerne selv bestemmer hvilken vei fortellingen går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar